Перейти до основного вмісту
Урок –гра. Задачі на знаходження суми й остачі


Мета: вдосконалювати навички й уміння розв’язувати приклади та задачі; розвивати обчислювальні навички учнів; логічне мислення, увагу; виховувати акуратність, інтерес до математики.
Обладнання: предметні малюнки, таблиці для усної лічби, геометричні фігури.
Хід уроку:
Організаційний момент.
Вступне слово вчителя: - Діти, сьогодні я хочу провести незвичайний урок. Урок, на якому ми будемо і отримувати знання, і весело пограємось. Згодні?
А зараз я пропоную вам прослухати музику із відомого фільму, а вам необхідно пригадати його назву. («Пірати Карибського моря»). 
Діти, погляньте на екран. Як ви думаєте, хто це? (На екрані Джек-воробей). Саме вам прислав він листа.
Дорогі друзі - першокласники!
На цьому тижні  я планував познайомитись з вами, весело провести час, розповісти про свої пригоди. Але мене терміново викликали на зйомки наступного випуску фільму «Пірати Карибського моря 5».  Але у мене є одна таємниця, про яку вирішив поділитися тільки з вами. На чудовому острові «Сюрпризів» захований справжній скарб, який я дарую вам! Знайдете  його, якщо ви дружно зберете карту, яку пірати розділили між собою й заховали по всьому острову. Знайдіть її, сміливо здолайте всі перешкоди і клад Ваш!
Бажаю успіхів!                                    
Джек Воробей
Ну що, дітки, рухаємось на острів Сюрпризів? Але нам доведеться на цьому острові виконати всі завдання, щоб відшукати нашу карту. Вам доведеться пригадати склад чисел і розв’язання задач, порівняння чисел і обчислення прикладів та ще багато іншого. Чи впораєтесь ви з такими завданнями? Але пам’ятайте: працювати необхідно дружно, швидко та не порушувати поведінку.
Під супровід звуків моря, діти одягають капелюхи на згадку про відомого героя і уявно переміщуються на острів.
Ось дітки, ми з вами знаходимось на чудовому острові. І починаємо шукати нашу карту. Для того, щоб відшукати частинки карти, яку пірати розділили між собою, нам потрібно виконати математичні завдання. І в кінці кожного завдання, цифра яка буде останньою і буде ключем для пошуку карти.
1 Актуалізація знань учнів.
 1. Усний рахунок
«Незакінчені речення»
  • Числа при додаванні називаються…..
  • Щоб збільшити число на кілька одиниць треба…
  • Щоб зменшити число на кілька одиниць треба……
  • З прикладу на додавання можна …..
  • назвати сусідів чисел 5, 8, 4;
  • назвати  склад числа 5, 10;
  • 4 збільшити  на  1 ;
  • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;
  • 4 зменшити на 4;
  • назвати попереднє число до числа 5, наступне число до числа 7.    
(відкриваємо підказку для пошуку карти) 8
2. Математичний диктант
  • Запишіть число, яке передує числу 8.,5; наступне до числа 3, 8, 1.
  •  Запишіть число, яке утвориться, коли 4 збільшити  на  1 ;
  •  Перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;
(записати відповіді на дошці та порівняти їх)
(відкриваємо підказку для пошуку карти) 7
3. Цікаві задачки
  1. На яке дерево сідає ворона під час зливи?   (На мокре)
  2. Біля годiвницi були 2 горобці. Прилетіли ще кілька синичок. Разом пташок стало 9. Скільки синичок прилетіло до годiвницi? (7).
  3. У рибалки у відрі було кілька рибин. Після того, як він вийняв з відра 8 рибин, там залишилося ще 2. Скільки рибин було у відрі? (10).
  4. У суботу батько посадив 1 дерево. У неділю він посадив 2 дерева, та ще стільки посадив син. Скільки всього дерев посадили вони разом за два дні? (5).
  5. Четверо приятелів каталися з гірки на санчатах. Ігор проїхав далі, ніж Сергійко. Сергійко проїхав менше, ніж Єгор, але далі, ніж Олег. Хто проїхав менше за всіх? (Олег).
(відкриваємо підказку для пошуку карти)    5
Бачу разом ви працюєто швидко і завзято, а от  чи впораєтесь ви з наступним завданням.
4. Гра «Ланцюжок» (приклади по рядам)
 І ряд                  ІІ ряд                   ІІІ ряд
 2+5=                    3+5=                   4+3=
 8-2=                     6-2=                     7-2=
 3+4=                    5+4=                    2+4=
 5-3=                     7-3=                     8-3=
 4+0=                    9+0=                    5+0=
 4+1=                    9+1=                    6+1=
 9-9=                     8-8=                     4-4=
 5+5=                    6+4=                    7+3=  
(+ індивідуальна робота з картками)
(відкриваємо підказку для пошуку карти) 10
5. Задачі
(але спочатку пригадаємо з яких частин складається задача)
Завдання  розміщені у підручнику “Математика,1 клас, М.В.Богданович”
1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3  - індивідуально на дошці.
1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?  Скільки залишилось?
9 – 3 = 6 (іграшок)
Відповідь: залишилось 6 іграшок.
2. Було – 10 коп., витратили – 2 коп. і ще 2 коп.
Скільки копійок залишилось ?
10 – 2 – 2 = 6 (коп.)
Відповідь: залишилось 6 коп.
3.Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?
Скільки стало клоунів ?
3 + 3 = 6
Відповідь: стало 6 клоунів.
(відкриваємо підказку для пошуку карти) 6
6. Робота в групах.
Складіть з геометричних фігур різні предмети.
Дітки, а завдання у мене закінчилися. А останньої частинки карти у нас немає. Але ми пам’ятаємо, що у нас працювали на картках учні. Подивимось їхній ключик до карти.
(відкриваємо підказку для пошуку карти) 1,2,3,4,9.
Ми зібрали нашу карту і тепер із задоволенням можемо знайти скарби на нашому острові.
Підсумок уроку:
  • Цей урок мене навчив….
  • Що запам’ятали із сьогоднішнього уроку?
  • Які завдання були важкими для виконання?
  • Які виконати було дуже легко?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЯДС 3 клас 1 семестр

  Я досліджую світ   І семестр Частина 1 ( 7 годин на тиждень)   № п/п Дата Тема уроку Примітка 1     Вступ. Знайомство з підручником.     2     Історія та традиції рідної школи.   3       Шкільний розпорядок.       4     Ставлення до інших (с. 7–8) .   5     Як уникнути конфлікту.   6     Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 9–10) .     7 02.09   ТЕО. Повторення та узагальнення вивченого під час дистанційного навчання. Літо-літечко минуло… (с. 11) .   8       Небезпечні ситуації в школі.   9  
  STEM - Зима 2023 Діяльнісні  активності. Екологічний квест з елементами STEM -освіти «Сміття - проблема людства» Мета. Знайомити дітей з проблемами  засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими, харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоров ’ я людини. Залучити дітей до участі у проекті  «Друге життя» і презентувати  його результати.  Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища. 1.День 1 «Сірникова мозаїка» Завдання.   Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити.   Але сьогодні ми не будемо нічого палити, ми будемо грати. Пропонуємо ось яке завдання. За допомогою сірників викласти на столі  улюблену фігуру. Роботи  учнів:     Лазоренко Максим Перепелиця Ярослав Іващенко Катерина Мостовий  Сергій  2.  День  2 «Мозаїчна» Мозаїка   у пер
                                    Завдання з літературного читання 1. Леонід Глібов «Котилася тарілочка» 1. По чому котилася тарілочка? а) по лісу, б) по полю, в) по горі. 2. Кого забавляла тарілочка? а) людей, б) діток, в) пташок. 3. Якою була тарілочка? а) велика, б) золота, в) срібна. 4. Хто прийшов? а) баба, б) тато, в) дідусь. 5. Куди сховала баба тарілочку? а) у ліс, б) у туман, в) у кишеню. 6. Золота тарілочка-це а) місяць, б) сонях, в) сонце. 7. Чорна баба-то а) хмара, б) тінь, в) ніч. 8. Вірш написав а) В. Сухомлинський, б) Л. Глібов, в) Л. Костенко. 2 . Марійка Підгірянка «Безконечні казочки»   1. Перша казка була про а) зайчика, б) мишку, в) горобчика. 2. Що приніс зайчик? а) пісок, б) дрова, в) глину. 3.Зайчикові юшка була а) солона, б) солодка, в) кисла. 4. У другій казці котик прибіг а) із лісу, б) із лугу, в) із хати. 5. Де ліг котик? а) серед лісу, б) серед двору, в) серед хати. 6. У третій казці мушка влетіла а) у сметану, б) у молоко