Математика
( за програмо. Шияна Р.Б.)
підручник О.М. Гісь
I семестр
4 год на тиждень
№ |
Дата |
Тема |
Прим. |
Очікувані результати навчально-пізнавальної
діяльності |
Числа. Дії з числами. Сюжетні
задачі |
|
|||
1. |
|
Нумерація чисел у
межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні.
Характеристика числа. |
У.1 |
Учень / учениця: - відтворює в різних видах діяльності
ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують . |
2. |
|
Число десятків,
число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця.
Порівняння чисел. |
У.2 |
|
3. |
|
Дії додавання і
віднімання. Розв’язування задач за даними таблиці і задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач.
Схематичний малюнок як допоміжна модель задачі. |
У.3 |
|
4. |
|
Прийоми усного
додавання і віднімання. |
У.4 |
|
5. |
|
Компоненти та
результати дій додавання та віднімання. Взаємозв’язок між додаванням та
відніманням. Розв’язування задач за даними таблиць. |
У.5 |
|
6. |
|
Перевірка
правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі.
Задача на знаходження третього доданка. |
У.6 |
|
7. |
|
Задачі на
різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі. |
У.7 |
|
8. |
|
Арифметична дія
множення. Повторення таблиць множення 2-5. Розв’язування задач на множення. |
У. 8 |
|
9. |
|
Підготовка до
вивчення таблиць множення чисел 6-9. |
У. 9 |
|
10. |
|
Таблиці множення
чисел 6-9. |
У.10 |
|
11. |
|
Арифметична дія
ділення. Таблиці ділення на 2-5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач
на ділення і складання обернених. |
У.11 |
|
12. |
|
Компоненти дій
множення і ділення.Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями
множення та ділення. |
У.12 |
|
13. |
|
Таблиці ділення
на 8 і на 9. |
У.13 |
|
14. |
|
Перевірка
правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у
кілька разів. |
У.14 |
|
15. |
|
Складання задач
за коротким записом за допоміжною моделлю задачі. |
У.15 |
|
16. |
|
Задачі на кратне
порівняння й обернені до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з
табличними даними. |
У.16 |
|
17. |
|
Математичний
ярмарок. Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх
застосовувати. Розв’язування задач. |
У.17 |
|
18. |
|
Діагностична робота. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі. |
|
|
Математичні вирази. Рівності.
Нерівності |
|
|||
19. |
|
Числові вирази.
Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів. |
У.18 |
Встановлює
кількість об’єктів; позначає результат лічби числом; порівнює числа . |
20. |
|
Складання виразу
до задачі. |
У.19 |
|
21. |
|
Вирази зі
змінною. Знаходження значень виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з
буквеними даними. |
У.20 |
|
22. |
|
Буквені вирази.
Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій.
Задачі з буквеними даними. |
У.21 |
|
23. |
|
Переставний закон
множення. |
У.22 |
|
24. |
|
Задачі на
збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані в непрямій
формі. |
У.23 |
|
25. |
|
Задачі на
збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі.
Аналіз задач і добір виразів. |
У.24 |
|
26. |
|
Знаходження
невідомих компонентів дій першого ступеня: доданка, зменшуваного, від’ємника.
|
У.25 |
|
27. |
|
Правильні і
неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв’язування
рівнянь з діями першого ступеня. |
У.26 |
|
28. |
|
Знаходження
невідомих компонентів дій другого ступеня: множника, діленого, дільника. |
У.27 |
|
29. |
|
Розв’язування
рівнянь з діями другого ступеня. |
У.28 |
|
30. |
|
Нерівність зі
змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною. |
У.29 |
|
Величини |
|
|||
31. |
|
Довжина як
властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр,
сантиметр, міліметр. Розв’язування задач з одиницями довжини. |
У.30, 31 |
Визначає спільну
властивість об’єктів навколишнього світу та інтерпретує її як величину для
вимірювання та порівняння Учень / учениця: - використовує
різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу,
місткості, вартості ; - записує
результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см),
дециметрах (дм), метрах ( м), кілометрах (км); грамах (г),
кілограмах (кг), центнерах (ц), тоннах (т); секундах (с), хвилинах (хв),
годинах (год), добах, тижнях, місяцях, роках, століттях, тисячоліттях, літрах
(л), копійках (к.), гривнях (грн), використовуючи одиниці вимірювання та
співвідношення між ними ; - перетворює одні
одиниці величин в інші . |
32. |
|
Діагностична робота. Математичні вирази. Рівності. Нерівності. Величини. |
|
|
Просторові відношення.
Геометричні фігури |
|
|||
33. |
|
Пряма, промінь,
відрізок. Прямі і криві. Замкнені та незамкнені лінії. Ламана. Довжина
ламаної. |
У.32, 33 |
Орієнтується на
площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрути
пересування Учень / учениця:
- описує і складає маршрути для подорожей, використовуючи відповідну
математичну лексику, знаки, які пов’язані з напрямом і поворотом ; -
переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом .Розпізнає знайомі
геометричні фігури у фігурах складної форми Учень / учениця:
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й
непрямі [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи
[4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної
конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО
4-4.5-3]; 25 - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою,
розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] Створює з
геометричних фігур різні конструкції; будує площинні фігури за заданими
розмірами Учень / учениця:
- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу [4 МАО 4- 4.6-1]; - будує площинні
фігури (трикутник, прямокутник, коло)за заданими розмірами [4 МАО 4-4.6-2]; -
створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури [4
МАО 4-4.6-3] |
34. |
|
Кути. Прямий кут,
непрямі кути. Многокутник та його елементи. |
У.34 |
|
35. |
|
Ознаки
прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими
довжинами сторін. |
У.35 |
|
36. |
|
Периметр
прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і
квадрата. |
У.36 |
|
37. |
|
Задачі на
знаходження сторони квадрата за відомим периметром. |
У.37 |
|
38. |
|
Закріплення
знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника(квадрата)». |
У.38 |
|
39. |
|
Коло і круг.
Елементи кола і круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова
кола(круга) за допомогою шаблону. |
У.39 |
|
40. |
|
Задачі, що
передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга. |
У.40 |
|
41. |
|
Діагностична робота. Просторові відношення. Геометричні
фігури. |
|
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні
задачі |
|
|||
42. |
|
Лічильна одиниця
«сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями. |
У.41 |
Встановлює
кількість об’єктів; позначає результат лічби числом; порівнює числа в межах
мільйона та упорядковує Учень / учениця: - читає і записує
багатоцифрові числа в межах мільйона [4 МАО 2- 4.2-1]; - утворює
багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 2]; - класифікує
багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - встановлює
позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - визначає
загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч,
сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]. |
43. |
|
Лічба у межах
тисячі. Трицифрові числа. Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною
таблицею. |
У.42 |
|
44. |
|
Запис чисел у
розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками,
сотнями. |
У.43 |
|
45. |
|
Закріплення
знань, умінь і навичок. |
У.44 |
|
46. |
|
Розклад чисел на
розрядні доданки. |
У.45 |
|
47. |
|
Віднімання одного
з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа. |
У. 46 |
|
48. |
|
Додавання та
віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач. |
У.47 |
|
49. |
|
Визначення
загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі. |
У.48 |
|
50. |
|
Задачі на
знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох. Збільшення
та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5 і 10. |
У.49 |
|
51. |
|
Місце числа в
натуральному ряді. Порівняння чисел. |
У.50 |
|
52. |
|
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач. |
У.51, 52 |
|
Величини |
|
|||
53. |
|
Кілометр. |
У. 53 |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні
задачі |
|
|||
54. |
|
Збільшення та
зменшення трицифрового числа на 1. |
У.54 |
Обчислює усно й
письмово у різних життєвих ситуаціях Учень / учениця: - виконує усно та письмово обчислення в
межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - встановлює взаємозв’язки між арифметичними
діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО
2-4.3-3]. |
55. |
|
Додавання і
віднімання круглих чисел. Розв’язування задач. |
У.55 |
|
56. |
|
Вибір схеми
розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими
даними і схемою. |
У.56 |
|
57. |
|
Множенні і
ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач. |
У.57 |
|
58. |
|
Ділення круглого
числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження
четвертого пропорційного. |
У.58 |
|
59. |
|
Закріплення
знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач. |
У.59, 60 |
|
60. |
|
Складання і
розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної. |
У.61 |
|
61. |
|
Множення
одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом
послідовного множення(ділення). |
У.62 |
|
62. |
|
Творча робота над
задачею. |
У.63 |
|
63. |
|
Діагностична робота. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі. |
|
|
64. |
|
Підсумковий урок
за семестр. Закріплення знань, умінь та навичок. |
У.64-65 |
|
Коментарі
Дописати коментар