Перейти до основного вмісту

Календарне планування. Математика 3 клас

 

                           Математика

                           ( за програмо. Шияна Р.Б.)

                           підручник О.М. Гісь

I семестр

4 год на тиждень

 

Дата

Тема

Прим.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі

 

1.

 

Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. Характеристика числа.

У.1

Учень / учениця: - відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують .

2.

 

Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця. Порівняння чисел.

У.2

 

3.

 

Дії додавання і віднімання. Розв’язування задач за даними таблиці і задач  на 2 дії, які є комбінаціями простих задач. Схематичний малюнок як допоміжна модель задачі.

У.3

 

4.

 

Прийоми усного додавання і віднімання.

У.4

 

5.

 

Компоненти та результати дій додавання та віднімання. Взаємозв’язок між додаванням та відніманням. Розв’язування задач за даними таблиць.

У.5

 

6.

 

Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка.

У.6

 

7.

 

Задачі на різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі.

У.7

 

8.

 

Арифметична дія множення. Повторення таблиць множення 2-5. Розв’язування задач на множення.

У. 8

 

9.

 

Підготовка до вивчення таблиць множення чисел 6-9.

У. 9

 

10.

 

Таблиці множення чисел 6-9.

У.10

 

11.

 

Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2-5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених.

У.11

 

12.

 

Компоненти дій множення і ділення.Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення.

У.12

 

13.

 

Таблиці ділення на 8 і на 9.

У.13

 

14.

 

Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів.

У.14

 

15.

 

Складання задач за коротким записом за допоміжною моделлю задачі.

У.15

 

16.

 

Задачі на кратне порівняння й обернені до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними.

У.16

 

17.

 

Математичний ярмарок. Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Розв’язування задач.

У.17

 

18.

 

Діагностична робота. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі.

 

 

Математичні вирази. Рівності. Нерівності

 

19.

 

Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів.

У.18

Встановлює кількість об’єктів; позначає результат лічби числом; порівнює числа .

20.

 

Складання виразу до задачі.

У.19

 

21.

 

Вирази зі змінною. Знаходження значень виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними.

У.20

 

22.

 

Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними.

У.21

 

23.

 

Переставний закон множення.

У.22

 

24.

 

Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані в непрямій формі.

У.23

 

25.

 

Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів.

У.24

 

26.

 

Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня: доданка, зменшуваного, від’ємника.

У.25

 

27.

 

Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв’язування рівнянь з діями першого ступеня.

У.26

 

28.

 

Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня: множника, діленого, дільника.

У.27

 

29.

 

Розв’язування рівнянь з діями другого ступеня.

У.28

 

30.

 

Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною.

У.29

 

Величини

 

31.

 

Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр. Розв’язування задач з одиницями довжини.

У.30, 31

Визначає спільну властивість об’єктів навколишнього світу та інтерпретує її як величину для вимірювання та порівняння

Учень / учениця:

- використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості  ;

- записує результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах

 ( м), кілометрах (км); грамах (г), кілограмах (кг), центнерах (ц), тоннах (т); секундах (с), хвилинах (хв), годинах (год), добах, тижнях, місяцях, роках, століттях, тисячоліттях, літрах (л), копійках (к.), гривнях (грн), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними ;

- перетворює одні одиниці величин в інші .

32.

 

Діагностична робота. Математичні вирази. Рівності. Нерівності. Величини.

 

 

Просторові відношення. Геометричні фігури

 

33.

 

Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені та незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної.

У.32, 33

Орієнтується на площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрути пересування

Учень / учениця: - описує і складає маршрути для подорожей, використовуючи відповідну математичну лексику, знаки, які пов’язані з напрямом і поворотом ; - переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом .Розпізнає знайомі геометричні фігури у фігурах складної форми

Учень / учениця: - розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; 25 - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4]

Створює з геометричних фігур різні конструкції; будує площинні фігури за заданими розмірами

Учень / учениця: - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу [4 МАО 4- 4.6-1];

- будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло)за заданими розмірами [4 МАО 4-4.6-2]; - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури [4 МАО 4-4.6-3]

34.

 

Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи.

У.34

 

35.

 

Ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін.

У.35

 

36.

 

Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата.

У.36

 

37.

 

Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром.

У.37

 

38.

 

Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника(квадрата)».

У.38

 

39.

 

Коло і круг. Елементи кола і круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола(круга) за допомогою шаблону.

У.39

 

40.

 

Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга.

У.40

 

41.

 

Діагностична робота.  Просторові відношення. Геометричні фігури.

 

 

Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі

 

42.

 

Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями.

У.41

Встановлює кількість об’єктів; позначає результат лічби числом; порівнює числа в межах мільйона та упорядковує

Учень / учениця:

- читає і записує багатоцифрові числа в межах мільйона [4 МАО 2- 4.2-1]; - утворює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 2];

- класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3];

- встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4];

- визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5].

43.

 

Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа. Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею.

У.42

 

44.

 

Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями.

У.43

 

45.

 

Закріплення знань, умінь і навичок.

У.44

 

46.

 

Розклад чисел на розрядні доданки.

У.45

 

47.

 

Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа.

У. 46

 

48.

 

Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач.

У.47

 

49.

 

Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі.

У.48

 

50.

 

Задачі на знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох. Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5 і 10.

У.49

 

51.

 

Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел.

У.50

 

52.

 

Удосконалення  вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач.

У.51, 52

 

Величини

 

53.

 

Кілометр.

У. 53

 

Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі

 

54.

 

Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1.

У.54

Обчислює усно й письмово у різних життєвих ситуаціях

 Учень / учениця:

 - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1];

 - встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2];

 - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3].

55.

 

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач.

У.55

 

56.

 

Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою.

У.56

 

57.

 

Множенні і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач.

У.57

 

58.

 

Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного.

У.58

 

59.

 

Закріплення знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач.

У.59, 60

 

60.

 

Складання і розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної.

У.61

 

61.

 

Множення одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом послідовного множення(ділення).

У.62

 

62.

 

Творча робота над задачею.

У.63

 

63.

 

Діагностична робота. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі.

 

 

64.

 

Підсумковий урок за семестр. Закріплення знань, умінь та навичок.

У.64-65

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЯДС 3 клас 1 семестр

  Я досліджую світ   І семестр Частина 1 ( 7 годин на тиждень)   № п/п Дата Тема уроку Примітка 1     Вступ. Знайомство з підручником.     2     Історія та традиції рідної школи.   3       Шкільний розпорядок.       4     Ставлення до інших (с. 7–8) .   5     Як уникнути конфлікту.   6     Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 9–10) .     7 02.09   ТЕО. Повторення та узагальнення вивченого під час дистанційного навчання. Літо-літечко минуло… (с. 11) .   8       Небезпечні ситуації в школі.   9  
  STEM - Зима 2023 Діяльнісні  активності. Екологічний квест з елементами STEM -освіти «Сміття - проблема людства» Мета. Знайомити дітей з проблемами  засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими, харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоров ’ я людини. Залучити дітей до участі у проекті  «Друге життя» і презентувати  його результати.  Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища. 1.День 1 «Сірникова мозаїка» Завдання.   Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити.   Але сьогодні ми не будемо нічого палити, ми будемо грати. Пропонуємо ось яке завдання. За допомогою сірників викласти на столі  улюблену фігуру. Роботи  учнів:     Лазоренко Максим Перепелиця Ярослав Іващенко Катерина Мостовий  Сергій  2.  День  2 «Мозаїчна» Мозаїка   у пер
                                    Завдання з літературного читання 1. Леонід Глібов «Котилася тарілочка» 1. По чому котилася тарілочка? а) по лісу, б) по полю, в) по горі. 2. Кого забавляла тарілочка? а) людей, б) діток, в) пташок. 3. Якою була тарілочка? а) велика, б) золота, в) срібна. 4. Хто прийшов? а) баба, б) тато, в) дідусь. 5. Куди сховала баба тарілочку? а) у ліс, б) у туман, в) у кишеню. 6. Золота тарілочка-це а) місяць, б) сонях, в) сонце. 7. Чорна баба-то а) хмара, б) тінь, в) ніч. 8. Вірш написав а) В. Сухомлинський, б) Л. Глібов, в) Л. Костенко. 2 . Марійка Підгірянка «Безконечні казочки»   1. Перша казка була про а) зайчика, б) мишку, в) горобчика. 2. Що приніс зайчик? а) пісок, б) дрова, в) глину. 3.Зайчикові юшка була а) солона, б) солодка, в) кисла. 4. У другій казці котик прибіг а) із лісу, б) із лугу, в) із хати. 5. Де ліг котик? а) серед лісу, б) серед двору, в) серед хати. 6. У третій казці мушка влетіла а) у сметану, б) у молоко