Перейти до основного вмісту

Календарне планування 3 клас. Українська мова

 

Українська мова

  6 годин на тиждень

 № п/п

Тема уроку

Дата

Примітка

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

І семестр

 

Розділ 1. Мова і мовлення

 

1

Я вивчаю українську мову ( ст.6).

 

 

Учень / учениця:

- зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1];

- з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1-2];

- обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3];

- зіставляє почуте з власним досвідом [4 МОВ 1-1.1-4]

2

Повторення. Текст. Речення. Слово ( ст.7-9).

 

 

На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями

Учень / учениця: - перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1];

- передає зміст усного повідомлення (послідовність подій у розповіді; перелік ознак в описі; наведені аргументи в міркуванні) [4 МОВ 1-1.2-2];

- переказує текст творчо (зміна оповідача в тексті-розповіді; зміна послідовності переліку наведення ознак у тексті-описі; зміна послідовності аргументів у тексті-міркуванні) [4 МОВ 1-1.2-3];

- передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4].

3

Повторення. Текст. Речення. Слово ( ст.10-11).

 

 

 

4

Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення. Я спілкуюся ( ст.12).

 

 

Визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб

Учень / учениця:

- визначає тему усного повідомлення [4 МОВ 1-1.4-1];

- визначає головну думку тексту [4 МОВ 1-1.4-2];

- зіставляє тему і головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою, досвідом [4 МОВ 1-1.4-3];

- пояснює можливий вплив висловлення на слухача [4 МОВ 1-1.4-4]

5

Мова і мовлення. Стилі мовлення ( ст.13).

 

 

Висловлює своє ставлення до усного повідомлення, простого тексту, медіатексту, обґрунтовує думки, спираючися на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її

Учень / учениця:

- висловлює своє ставлення до усного повідомлення (наприклад, прагнення спростувати або шукати додаткові аргументи на захист) [4 МОВ 1-1.5-1];

- обґрунтовує своє ставлення до усного повідомлення, наводячи приклади з власного досвіду, а також спираючись на набуті наукові знання [4 МОВ 1-1.5-2];

- визначає позицію мовця (категоричність чи невпевненість; дотримання етикету (ввічливість) чи порушення етикетних норм), аргументовано погоджується з нею або заперечує її [4 МОВ 1-1.5- 3]

6

Культура мовлення. Я спілкуюся ( ст.15).

 

 

 

7

Культура мовлення. Діалог. Звертання ( ст.16).

 

 

 

8

Усне мовлення. Монолог (ст.20).

 

 

 

9

Розвиток мовлення. Створюємо пам’ятку ( ст.23).

 

 

 

10

Писемне мовлення. Бібліотека. Роди  літератури ( ст.23).

 

 

 

11

П.чит. Буду я навчатись мови золотої… ст.4-6.

 

 

 

12

Я вибираю книгу. Відгук та анотація ( ст.26).

 

 

 

13

 Діагностична робота . Діалог

 

 

 

14

Розвиток мовлення. Відгук про прочитану книгу ( ст.32).

 

 

 

15

Підсумковий урок.

 

 

 

Розділ 2. Звуки і букви

 

16

Звуки і букви. Усна народна творчість ( ст.34).

 

 

Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів

Учень / учениця:

- прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1-1];

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

- розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

- ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

- знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5];

- відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1-6]; добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо [4 МОВ 2-2.1-7];

- установлює послідовність дій персонажів художніх творів [4 МОВ 2-2.1-8];

- зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1- 9]

17

Малі фольклорні жанри .

 

 

 

18

Наголос. Я вимовляю слова правильно ( ст.35).

 

 

 

19

Авторська казка. Переказуємо усно.  ( ст.40).

 

 

 

20

Розвиток мовлення. Переказ.

 

 

 

21

Наголошені і ненаголошені голосні  (ст.37).

 

 

 

22

Наголошені і ненаголошені голосні  (3 ст.38).

 

 

 

23

П.чит. М. Рильський «Дівчина». ст.7-8

 

 

 

24

Чергування голосних у коренях слів  ( ст.43).

 

 

 

25

Приголосні тверді, м’які, пом’якшені  ( ст.45).

 

 

 

26

Позначення твердості і м’якості на письмі  ( ст.45).

 

 

 

27

Позначення звука [й] у різних позиціях. Авторська казка

 

 

 

28

Дзвінкі та глухі приголосні. Вірш.

 

 

 

29

Діагностична робота . ДИКТАНТ

 

 

 

30

Чергування приголосних  ( ст.46).

 

 

 

31

Правильно пишу. Орфограма.

 

 

 

32

Підсумковий урок.

 

 

 

Розділ 3. Слово. Значення слова

 

33

Лексичне значення. Однозначні і багатозначні слова (ст.52).

 

 

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; створює тексти різних типів і жанрів (казка, розповідь, опис, міркування); створює прості медіатексти, використовує різні форми їх презентації

Учень / учениця:

- записує текст (від руки чи за допомого клавіатури – за потреби) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел [4 МОВ 3-3.1-1];

- створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2];

- створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3];

- створює художні тексти (загадки, лічилки, невеликі казки, байки, вірші тощо) [4 МОВ 3-3.1-4];

- переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5];

- записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування [4 МОВ 3-3.1-6];

- оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]

34

Власне українські слова та слова з інших мов (ст.53).

 

 

 

35

П.чит.  Н.Забіла «Хто сильніший». Ст.9-12

 

 

 

36

Омоніми і багатозначні слова  (ст.55).

 

 

 

37

Пряме і переносне значення слів. Народна легенда (ст.57).

 

 

 

38

Народна легенда  (ст.57).

 

 

 

39

Синоніми. Українські народні казки  ( ст.60).

 

 

 

40

Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки ( ст.64).

 

 

 

41

Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки ( ст.64).

 

 

 

42

Розвиток мовлення. Чарівна казка.

 

 

 

43

Діагностична робота. Мовна тема.

 

 

 

44

Підсумковий урок.

 

 

 

Розділ 4. Слово. Будова слова

 

45

Закінчення. Форма слова  ( ст.69).

 

 

Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування; правильно вживає граматичні форми частин мови; правильно записує різні види речень за метою висловлювання

Учень / учениця:

- з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

- перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2];

 - удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1-3];

 - утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4];

- вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

- поширює речення різними членами відповідно до комунікативної стратегії [4 МОВ 5-4.1-6];

- доречно використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми, антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7];

- обґрунтовує пунктограми (у межах вивченого) для правильного оформлення висловлення на письмі [4 МОВ 5-4.1-8]

46

Основа слова. Авторська казка. Леся Українка ( ст,71).

 

 

 

47

П.чит.  Мова –наче квіти. ст.17-18

 

 

 

48

Корінь слова. Споріднені слова ( ст.74).

 

 

 

49

Споріднені слова і форми слова  (.ст.74).

 

 

 

50

Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів  ( ст.76).

 

 

 

51

Ненаголошені е, и в коренях слів  ( ст.78).

 

 

 

52

Розвиток мовлення. Чернетка і чистовик  ( ст,79).

 

 

 

53

Префікс ( ст.80).

 

 

 

54

Префікси і прийменники ( ст.81).

 

 

 

55

Вимова і правопис слів з префіксами роз-, без- ( ст.82).

 

 

 

56

Правопис слів із префіксами з-, с-  ( ст. 83).

 

 

 

57

Апостроф після префіксів. Байка ( ст.84).

 

 

 

58

П.чит. В.Бондаренко « Як розмовляють тварини». 20-21

 

 

 

59

Суфікс  ( ст.87).

 

 

 

60

Байка. Леонід Глібов ( ст.90).

 

 

 

61

Розвиток мовлення. Усний докладний переказ.

 

 

 

62

Діагностична робота. Письмовий переказ.

 

 

 

63

Суфікс. Утворення нових слів ( ст.90).

 

 

 

64

Розбір слів за будовою .

 

 

 

64

Підсумковий  урок.

 

 

 

Розділ 5. Слово. Частини мови

 

65

Самостійні та службові частини мови  ( ст.93).

 

 

 

66

Частини мови .

 

 

 

67

Поняття про іменник  ( ст.95).

 

 

Вірш  напам’ять.

68

Іменники. Істоти і неістоти  ( ст.97).

 

 

 

69

П.чит. «Золота гуска» ст.37-42.

 

 

 

70

Власні і загальні  іменники. Велика буква у власних іменниках  ( ст.98).

 

 

 

71

Розвиток мовлення. Вітання ( ст.102).

 

 

 

72

Правопис власних іменників. Авторська казка. Проблема  (ст.103).

 

 

 

73

Точка  зору .

 

 

 

74

Змінювання іменників за числами. Однина і множина  ( ст.105).

 

 

 

75

П’єса. Особливості жанру  ( ст.106).

 

 

 

76

Розвиток мовлення. Створюємо п’єсу на основі відомого твору (казка на новий лад)  ( ст.109).

 

 

 

77

Діагностична робота .  Списування.

 

 

 

78

Однина і множина іменників.

 

 

 

79

Оповідання з елементами інтерв’ю.

 

 

 

80

Рід іменників ( ст.110).

 

 

 

81

П.чит. У світі літературної казки. Ст. 47-54

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЯДС 3 клас 1 семестр

  Я досліджую світ   І семестр Частина 1 ( 7 годин на тиждень)   № п/п Дата Тема уроку Примітка 1     Вступ. Знайомство з підручником.     2     Історія та традиції рідної школи.   3       Шкільний розпорядок.       4     Ставлення до інших (с. 7–8) .   5     Як уникнути конфлікту.   6     Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 9–10) .     7 02.09   ТЕО. Повторення та узагальнення вивченого під час дистанційного навчання. Літо-літечко минуло… (с. 11) .   8       Небезпечні ситуації в школі.   9  
  STEM - Зима 2023 Діяльнісні  активності. Екологічний квест з елементами STEM -освіти «Сміття - проблема людства» Мета. Знайомити дітей з проблемами  засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими, харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоров ’ я людини. Залучити дітей до участі у проекті  «Друге життя» і презентувати  його результати.  Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища. 1.День 1 «Сірникова мозаїка» Завдання.   Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити.   Але сьогодні ми не будемо нічого палити, ми будемо грати. Пропонуємо ось яке завдання. За допомогою сірників викласти на столі  улюблену фігуру. Роботи  учнів:     Лазоренко Максим Перепелиця Ярослав Іващенко Катерина Мостовий  Сергій  2.  День  2 «Мозаїчна» Мозаїка   у пер
                                    Завдання з літературного читання 1. Леонід Глібов «Котилася тарілочка» 1. По чому котилася тарілочка? а) по лісу, б) по полю, в) по горі. 2. Кого забавляла тарілочка? а) людей, б) діток, в) пташок. 3. Якою була тарілочка? а) велика, б) золота, в) срібна. 4. Хто прийшов? а) баба, б) тато, в) дідусь. 5. Куди сховала баба тарілочку? а) у ліс, б) у туман, в) у кишеню. 6. Золота тарілочка-це а) місяць, б) сонях, в) сонце. 7. Чорна баба-то а) хмара, б) тінь, в) ніч. 8. Вірш написав а) В. Сухомлинський, б) Л. Глібов, в) Л. Костенко. 2 . Марійка Підгірянка «Безконечні казочки»   1. Перша казка була про а) зайчика, б) мишку, в) горобчика. 2. Що приніс зайчик? а) пісок, б) дрова, в) глину. 3.Зайчикові юшка була а) солона, б) солодка, в) кисла. 4. У другій казці котик прибіг а) із лісу, б) із лугу, в) із хати. 5. Де ліг котик? а) серед лісу, б) серед двору, в) серед хати. 6. У третій казці мушка влетіла а) у сметану, б) у молоко