Українська
мова
6 годин на тиждень
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності |
||
І
семестр |
|
|||||
Розділ
1. Мова і мовлення |
|
|||||
1 |
Я вивчаю українську мову ( ст.6). |
|
|
Учень / учениця: - зважає на ситуації спілкування: враховує
умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1]; - з увагою сприймає усні репліки діалогу,
перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1-2]; - обговорює усне повідомлення в парі або групі
для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3];
- зіставляє почуте з власним
досвідом [4 МОВ 1-1.1-4] |
||
2 |
Повторення. Текст. Речення. Слово ( ст.7-9). |
|
|
На основі почутого
створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст
почутого; переказує текст за різними завданнями Учень / учениця: -
перефразовує репліки в діалозі [4 МОВ 1-1.2-1]; - передає зміст
усного повідомлення (послідовність подій у розповіді; перелік ознак в описі;
наведені аргументи в міркуванні) [4 МОВ 1-1.2-2]; - переказує текст
творчо (зміна оповідача в тексті-розповіді; зміна послідовності переліку
наведення ознак у тексті-описі; зміна послідовності аргументів у
тексті-міркуванні) [4 МОВ 1-1.2-3]; - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних
схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4]. |
||
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово ( ст.10-11). |
|
|
|
||
4 |
Мова і мовлення. Усне
і писемне мовлення. Я спілкуюся ( ст.12). |
|
|
Визначає та обговорює
цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів,
зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями,
життєвим досвідом, враховує думки інших осіб Учень / учениця: - визначає тему
усного повідомлення [4 МОВ 1-1.4-1]; - визначає головну
думку тексту [4 МОВ 1-1.4-2]; - зіставляє тему і
головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою,
досвідом [4 МОВ 1-1.4-3]; - пояснює можливий вплив висловлення на слухача [4 МОВ
1-1.4-4] |
||
5 |
Мова і мовлення. Стилі мовлення ( ст.13). |
|
|
Висловлює своє
ставлення до усного повідомлення, простого тексту, медіатексту, обґрунтовує
думки, спираючися на власний досвід; визначає позицію співрозмовника,
погоджується з нею або заперечує її Учень / учениця: - висловлює своє
ставлення до усного повідомлення (наприклад, прагнення спростувати або шукати
додаткові аргументи на захист) [4 МОВ 1-1.5-1]; - обґрунтовує своє
ставлення до усного повідомлення, наводячи приклади з власного досвіду, а
також спираючись на набуті наукові знання [4 МОВ 1-1.5-2]; - визначає позицію мовця (категоричність чи невпевненість;
дотримання етикету (ввічливість) чи порушення етикетних норм), аргументовано
погоджується з нею або заперечує її [4 МОВ 1-1.5- 3] |
||
6 |
Культура мовлення. Я спілкуюся ( ст.15). |
|
|
|
||
7 |
Культура мовлення. Діалог. Звертання ( ст.16). |
|
|
|
||
8 |
Усне мовлення. Монолог (ст.20). |
|
|
|
||
9 |
Розвиток мовлення. Створюємо пам’ятку ( ст.23). |
|
|
|
||
10 |
Писемне мовлення. Бібліотека. Роди літератури ( ст.23). |
|
|
|
||
11 |
П.чит. Буду я навчатись мови золотої… ст.4-6. |
|
|
|
||
12 |
Я вибираю книгу. Відгук та анотація ( ст.26). |
|
|
|
||
13 |
Діагностична робота . Діалог |
|
|
|
||
14 |
Розвиток мовлення. Відгук про
прочитану книгу ( ст.32). |
|
|
|
||
15 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
||
Розділ
2. Звуки і букви |
|
|||||
16 |
Звуки і букви. Усна народна
творчість ( ст.34). |
|
|
Прогнозує зміст
дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє
повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти
тексти різних видів Учень / учениця: - прогнозує
орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації,
невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ
2-2.1-1]; - читає подумки та
виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; - розповідає
(докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; - ставить запитання
різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; - знаходить у тексті
відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5]; - відтворює фактичну
інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1-6]; добирає і впорядковує потрібну
інформацію з таблиць, графіків, схем тощо [4 МОВ 2-2.1-7]; - установлює
послідовність дій персонажів художніх творів [4 МОВ 2-2.1-8]; - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ
2-2.1- 9] |
||
17 |
Малі фольклорні жанри . |
|
|
|
||
18 |
Наголос. Я вимовляю слова
правильно ( ст.35). |
|
|
|
||
19 |
Авторська казка. Переказуємо усно. ( ст.40). |
|
|
|
||
20 |
Розвиток мовлення. Переказ. |
|
|
|
||
21 |
Наголошені і ненаголошені голосні
(ст.37). |
|
|
|
||
22 |
Наголошені і ненаголошені голосні
(3 ст.38). |
|
|
|
||
23 |
П.чит. М. Рильський «Дівчина». ст.7-8 |
|
|
|
||
24 |
Чергування голосних у коренях слів (
ст.43). |
|
|
|
||
25 |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені ( ст.45). |
|
|
|
||
26 |
Позначення твердості і м’якості на письмі ( ст.45). |
|
|
|
||
27 |
Позначення звука [й] у різних
позиціях. Авторська казка |
|
|
|
||
28 |
Дзвінкі та глухі приголосні. Вірш. |
|
|
|
||
29 |
Діагностична
робота . ДИКТАНТ |
|
|
|
||
30 |
Чергування приголосних ( ст.46). |
|
|
|
||
31 |
Правильно пишу. Орфограма. |
|
|
|
||
32 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
||
Розділ
3. Слово. Значення слова |
|
|||||
33 |
Лексичне значення. Однозначні
і багатозначні слова (ст.52). |
|
|
Пише рукописними
буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та
інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи
мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується
орфографічним словником; створює тексти різних типів і жанрів (казка,
розповідь, опис, міркування); створює прості медіатексти, використовує різні
форми їх презентації Учень / учениця: - записує текст (від
руки чи за допомого клавіатури – за потреби) в темпі, який дає змогу записати
власну думку та інформацію з різних джерел [4 МОВ 3-3.1-1]; - створює самостійне
письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її
цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо,
зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]; - створює тексти зі
щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових
ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3]; - створює художні
тексти (загадки, лічилки, невеликі казки, байки, вірші тощо) [4 МОВ 3-3.1-4];
- переказує письмово
текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє
ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5]; - записує свою думку
про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового
спілкування [4 МОВ 3-3.1-6]; - оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм
літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] |
||
34 |
Власне українські слова та слова
з інших мов (ст.53). |
|
|
|
||
35 |
П.чит. Н.Забіла
«Хто сильніший». Ст.9-12 |
|
|
|
||
36 |
Омоніми і багатозначні слова (ст.55). |
|
|
|
||
37 |
Пряме і переносне значення слів.
Народна легенда (ст.57). |
|
|
|
||
38 |
Народна легенда (ст.57). |
|
|
|
||
39 |
Синоніми. Українські народні казки ( ст.60). |
|
|
|
||
40 |
Антоніми. Українські
героїко-фантастичні народні казки ( ст.64). |
|
|
|
||
41 |
Антоніми. Українські
героїко-фантастичні народні казки ( ст.64). |
|
|
|
||
42 |
Розвиток мовлення. Чарівна казка. |
|
|
|
||
43 |
Діагностична робота. Мовна тема. |
|
|
|
||
44 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
||
Розділ
4. Слово. Будова слова |
|
|||||
45 |
Закінчення. Форма слова ( ст.69). |
|
|
Аналізує значення
слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння
значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з
переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети
спілкування; правильно вживає граматичні форми частин мови; правильно записує
різні види речень за метою висловлювання Учень / учениця: - з’ясовує будову
слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і
суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; - перевіряє орфограми
доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором
споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ
5-4.1-2]; - удосконалює свою вимову, зважаючи на
фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені
та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1-3]; - утворює в процесі мовлення відповідні
граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]; - вправно будує
речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; - поширює речення
різними членами відповідно до комунікативної стратегії [4 МОВ 5-4.1-6]; - доречно
використовує у власних висловленнях слова з переносним значенням, синоніми,
антоніми, багатозначні слова й пояснює таке слововживання [4 МОВ 5-4.1-7]; - обґрунтовує пунктограми (у межах вивченого) для
правильного оформлення висловлення на письмі [4 МОВ 5-4.1-8] |
||
46 |
Основа слова. Авторська казка. Леся Українка ( ст,71). |
|
|
|
||
47 |
П.чит. Мова
–наче квіти. ст.17-18 |
|
|
|
||
48 |
Корінь слова. Споріднені слова ( ст.74). |
|
|
|
||
49 |
Споріднені слова і форми слова (.ст.74). |
|
|
|
||
50 |
Чергування голосних і приголосних
звуків у коренях слів ( ст.76). |
|
|
|
||
51 |
Ненаголошені е,
и в коренях слів ( ст.78). |
|
|
|
||
52 |
Розвиток мовлення. Чернетка
і чистовик ( ст,79). |
|
|
|
||
53 |
Префікс ( ст.80). |
|
|
|
||
54 |
Префікси і прийменники ( ст.81). |
|
|
|
||
55 |
Вимова і правопис слів
з префіксами роз-, без-
( ст.82). |
|
|
|
||
56 |
Правопис слів із префіксами з-,
с- ( ст.
83). |
|
|
|
||
57 |
Апостроф після префіксів. Байка ( ст.84). |
|
|
|
||
58 |
П.чит. В.Бондаренко « Як розмовляють тварини». 20-21 |
|
|
|
||
59 |
Суфікс ( ст.87). |
|
|
|
||
60 |
Байка. Леонід Глібов ( ст.90). |
|
|
|
||
61 |
Розвиток мовлення. Усний докладний
переказ. |
|
|
|
||
62 |
Діагностична робота. Письмовий переказ. |
|
|
|
||
63 |
Суфікс. Утворення нових слів ( ст.90). |
|
|
|
||
64 |
Розбір слів за будовою . |
|
|
|
||
64 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
||
Розділ
5. Слово. Частини мови |
|
|||||
65 |
Самостійні та службові частини мови ( ст.93). |
|
|
|
||
66 |
Частини мови . |
|
|
|
||
67 |
Поняття про іменник ( ст.95). |
|
|
Вірш напам’ять. |
||
68 |
Іменники. Істоти і неістоти ( ст.97). |
|
|
|
||
69 |
П.чит. «Золота гуска» ст.37-42. |
|
|
|
||
70 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних
іменниках ( ст.98). |
|
|
|
||
71 |
Розвиток мовлення. Вітання ( ст.102). |
|
|
|
||
72 |
Правопис власних іменників. Авторська
казка. Проблема (ст.103). |
|
|
|
||
73 |
Точка зору
. |
|
|
|
||
74 |
Змінювання іменників за числами.
Однина і множина ( ст.105). |
|
|
|
||
75 |
П’єса. Особливості жанру ( ст.106). |
|
|
|
||
76 |
Розвиток мовлення.
Створюємо п’єсу на основі відомого твору (казка на новий лад) ( ст.109). |
|
|
|
||
77 |
Діагностична робота . Списування. |
|
|
|
||
78 |
Однина і множина іменників. |
|
|
|
||
79 |
Оповідання з елементами інтерв’ю. |
|
|
|
||
80 |
Рід іменників ( ст.110). |
|
|
|
||
81 |
П.чит. У світі літературної казки. Ст. 47-54 |
|
|
|
Коментарі
Дописати коментар